Friday, April 8, 2011

Give up

ok...today nia nak cakap pasal give up. Nia nak berkongsi sedikit apa yang nia lalui tidak seperti yang nia harapkan. Nia seorang insan biasa yang mempunyai perasaan. Nia da give up dalam soal cinta. Zaman sekarang ni da kurang lelaki, tapi bersepah jantan. Nia tak cakap semua lelaki macam tu. Tapi most of them memang begitu. Sanggup menabur janji, bersumpah diatas al-quran untuk membuktikan keikhlasan hati tapi itu semua hanya sandiwara semata-mata. Hebat benar permainan dunia...sampai aku menjadi mangsa untuk dikecewakan. Yea benar pengalaman memberi kita tunjuk ajar tetapi bukan senang nak melupakan kenangan yang menghimpit diri,memakan jiwa. Ketulusan,keikhlasan dianggap seperti mainan. Dia insan yang bernama (lelaki) menjadikan cinta seperti bermain congkak. Semuanya seperti diatur...cuma kalah dan menang menjadi taruhan. Tanpa rasa bersalah...tanpa merasa malu...demi ego yang bermaharaja lela...sanggup ketepikan sifat EHSAN yang ada pada diri. Sampai bila? maafkan aku....disebabkan seorang insan yang bernama lelaki,aku menjadi seorang yang agak prejudis terhadap lelaki. Ini adalah sekadar butir bicara dari aku...insan yang pernah terluka dan dikecewakan. Maaf andai kata-kata dari aku ini membuat sesetengah individu berasa sensitif dengan statement aku. Tiada niat untuk menyalahkan sesiapa. Sekadar berkongsi apa yang aku rasa.

No comments:

Post a Comment