Sunday, September 16, 2012

Pelangi senja

hye sahabat yang disayangi,
again nia update blog. Entah kenapa spontan tajuk entry kali ni. Mungkin datang dari jiwa sentimental yang dah lama mendak. Indahkan pelangi? warnanya yang berwarna-warni pengubat kepada jiwa yang diburu rasa kecewa. Alangkah indah andai hidup kita seindah warna pelangi. Ia terlalu indah sehingga jarang kelihatan. Tapi apa kaitan ia dengan senja? Gambaran di atas seperti mengabungkan dua perasaan yang aku lalui sekarang ini. Mengisi kekosongan jiwa yang menangis. 

Apa akan jadi pada dunia ini sekiranya tiada cinta dan kasih sayang?
hati ini seperti mendesak aku untuk mencari segala jawapan. Terlalu memaksa sehingga aku rasa terseksa. 
Perkenalan itu indah tapi perjalanan kisah cinta itu selalu menduga hati kita. Bila memalam macam ni sure kita akan melayani perasaan. Apatah lagi dibuai dengan petikan gitar ataupun lagu yang berkumandang. Entah kenapa bila aku dengar lagu dalam fb sahabat aku munir. Lagu tu terlalu meruntun jiwa membuatkan aku rasa ingin berlari didalam hujan lalu menitiskan airmata selebat hujan yang turun. 

Graf cinta membuatkan aku tertunduk ke tanah. Awan mendung mengelilingi.Lantas aku dibasahi hujan tangisan. Andai diberi peluang ingin sahaja aku bercuti ke eropah. Bentuk muka buminya yang indah seakan memanggil. Seperti disana ada jiwa aku yang selama ini hilang. Tapi apakan daya ia sekadar angan-angan yang tidak mungkin terjadi pada realiti. Kadang-kadang fantasi itu indah. Tapi apabila ia dikejutkan dengan realiti semuanya berakhir.

2 comments:

  1. wah, nice ayat2 sis.. ena berkenan dengan ayat ni "Perkenalan itu indah tapi perjalanan kisah cinta itu selalu menduga hati kita. " mintak cilok erk... hehehe...


    cinta itu indah tapi manusia yg merosakkan

    ReplyDelete