Friday, September 14, 2012

Harapan pergi bersama kekecewaan

 
Awak..awak..semua! hye (=
maaf semalam tak update blog. Tak berapa nak sehat sangat la lately. Tak pe its ok sebab allah sayang kita sebab tu dia bagi kita sakit. Sebab dia nak ampunkan dosa-dosa kecil kita. So, just say alhamdulillah.
Hah nak taw tak kenapa aku letak pic ni dekat entry kali ini?tau tak apa wajah disebalik tangan tu? ok itu yang aku rasa sekarang ni. Korang pernah jatuh cinta? menyayangi seseorang?  dan anda merasakan dialah sahabat baik anda? kekasih awal dan akhir? whatever! <----macam menyampah je dengar perkataan whatever ni kan. Hehehe....mostly lelaki or kaum adam tak suka dengar ayat ni. So gurl please mind ur word hehe. Aku sekarang dilanda kecewa. Al-maklum la setelah memberi kepercayaan yang 100% dan harapan setinggi langit. Akhirnya jatuh tersungkur ke tanah juga. ADUHH!! sakitnya. 

Apa perasaan korang kalau orang yang korang rasa di adalah soul mate anda yang terakhir?
Parents pula cakap muka seiras, ada jodoh insyallah.
Then if we meet, sure baju sama colour without plan. Tapi entah la. Itu semua tak menjanjikan apa-apa.
Ok aku ni susah nak trust orang. Sekali aku da percaya its mean orang tu memang bertuah. So aku pun tak suka bersangka burok dengan orang. Aku tanya member2 dia tentang sikap sebenar. Alhamdulillah kawan-kawan dye cakap dia memang bukan jenis melayan perempuan or mata keranjang. 
Setelah aku selidik and keluar bersama memang tak ada tanda-tanda yang mencurigakan.
Tapi setelah genap 1 year and few months, aku da dapat jawapan. 

Hati aku berkecai...kalau puzzle sure boleh cantum-cantum lagi. Tapi ni perasaan weyh!
Aku cuba belagak tenang dan call dia. Dia mengaku dan time tu aku tak dapat nak tahan air mata aku. Sebab aku dah lakukan yang terbaik untuk dia. Mungkin aku rasa aku dah lakukan terbaik. Tapi dia??
dia memohon maaf daripada aku. Maaf?? bukan semudah itu. Kata maaf itu belum tentu boleh membina kekecewaan dan harapan yang aku beri selama ini. Aku minta dia lepaskan aku tetapi dia menyatakan hanya aku yang dia sayang. Andai sayang kenapa curang??

One more thing!
satu family aku dah tahu tentang aku dengan dia. Tak pernah aku kenalkan someone yang special seperti aku kenalkan dia. Tapi manusia selalu mensia-siakan sesuatu yang berharga dalam hidup mereka. Once bila semua tu hilang sekelip mata. Baru dia tahu langit tinggi rendah. Betul tak? kalau korang cakap tak betul. Mungkin korang tak pernah lalui.

Hah korang nak tahu apa perasaan aku?
apa yang aku lakukan?
cinta aku menjadi rapuh. Kepercayaan aku seolah-olah hilang begitu sahaja. Dan aku berhenti berharap. Aku masih dengan dia. Cuma rasa sayang,cinta itu semakin pudar.
Dan mungkin akan terubat dengan masa. Tapi aku tak menaruh segala harapan lagi. Sebab aku selalu berpegang pada kata "Harapan selalu memberikan Kekecewaan" dan ia memang benar. 
Sebab dia punca segala keistimewaan itu hilang dan aku sekadar menganggap dye sebagai teman bukan lagi kekasih. Dan kunci hati aku bukan pada dia lagi.

So pesanan aku buat yang masih cintan cintun tu. Please jangan kecewakan mana-mana pihak. If rasa tak ada komitmen dalam sebarang relationship, better jangan nak bagi harapan or janji palsu (=

No comments:

Post a Comment