Tuesday, May 3, 2011

Im juz a simple gurlz without anything special. I know that im not perfect like other. But i try to be myself...at least!!haha...nia tak la "hawt" macam that gurl kat luar sana yang sekali jalan,macam jalan uh dye punya. Ramai je mata memandang...yeah bak kat my cikgu "human nature" tenz mr.kumar~~ngee. Ok nia bukan nak kutuk pasal siapa-siapa. Tak best la ada blog tapi dok ngumpat pasal orang. Tak pasal orang yang baca blog nia pun dapat package cam nia tempah tiket awal pergi "neraka"haha.ada orang yang ajak nia keluar,sure nia akan fikir banyak kali.  Nia sangat-sangat simple orangnya dan seorang yang permalu teramatlah sangat. Bila

"Bukan ku tak sudi kasih...

haha tak pasal-pasal je..lagu iklim lak masuk an. Erm actually nia punya confident level uh down sangat. Ada setengah orang yang pas jumpa nia. Terus lost contact...mybe im not perfect kowt. Tak kisah lah if tak nak kawan tapi bak kata nia la "kau kenal cara baik,kau nak putus un cara baik la"
apa-apa kita buat pun kena ada adab. Nak masuk rumah orang pun kena bagi salam an?so pandai-pandai lah fikir.

PERFECT DATE!!

OK masuk pulak bab perfect date ni tapi takde lah sampai macam dalam pics ni...haha agak keterlaluan sampai nak perfect date macam ni. Erm ok.. bab ni lah yang paling nervous. Tapi tak tahulah pada orang yang da biasa date macam "kaki player" dowang semua da biasa dengan cara hidup macam ni. Tak macam nia..first date je kelam-kabut tak tentu pasal. Fikir nak dress up macam mana semua..yelah orang kata "first impression" bukan nyer selalu. Sehari before jumpa uh mesti tak boleh nak tidur malam uh. Tak tahulah apa rasa..excited ke?nervous ke?semua berjalan dengan lancar or tak. Haha payah an jadi gurlz ni. Semuanya jadi complicated...then bila tiba hari yang sepatutnya. Bila dah "face to face" daripada seorang yang bising tiba-tiba seperti lidah kelu untuk berkata-kata. Kaki sejuk sangat sampai rasa nak selimut je. Hahaha...bab mata tak payah cakap la. Sekali pandang boleh...kalau sejam nak pndang payah la. Lagi satu if da plan nak ajak keluar mesti da tau nak pergi mana. Jangan la pulak nia yang nak kena suggest an. ermm

STRANGER FOLLOWER!!

Nia tak kisah nak berkawan dengan siapa-siapa. Tak memilih pun sebab nia tahu rupa bukan segalanya. Nia ok je bila ada member-member yang nak share problem. Mybe nia bukan la seorang yang "mature" tapi at least nia boleh jadi "pendengar yang setia". Nia rasa senang bila ada yang sudi share cerita dengan nia. Dan mungkin apa yang diceritakan tu nia boleh jadikan pengajaran dan bekal pengalaman hidup nia. Abah nia ada pesan dekat nia "dalam hidup ni...pengalamanlah benda yang paling berharga..sebab dari situ kita pelajari semua benda". Ok nia nak cakap actually nia tak suka lelaki yang berduit..senang cerita orang kaya. Maaf nia tak de niat nak kutuk siapa-siapa. Tapi bagi nia "jangan ingat duit yang kita ada,kita boleh beli semua benda". Bagi nia sesetengah dari golongan ini tak mampu berdiri atas kaki sendiri. Hanya bergantung pada harta yang konon nyer "tujuh keturunan tak habis" tapi kena fikir juga. Kalau tak pandai menjaga dan mempelihara apa yang kita ada. Lama kelamaan akan habis juga. Bagi nia orang yang agak berduit ni terlalu perfect nak dibandingkan dengan nia. So biarlah yang sederhana...agar tak timbul masalah dikemudian hari. Sorry life anda dan saya berbeza..sebab saya tahu 1 perkara..u t0o stranger 4 me!!

ALONE!!

Bukan saya belagak...bukan saya sombong..bukan saya egois. Saya memang sukar untuk difahami. Saya tidak memaksa anda memahami saya. Terima kasih sebab belajar memahami saya. Tapi saya tahu saya seperti bola yang ada ditengah padang. Keseorangan....
ditemani mendung.....
dibasahi hujan....
seakan tidak berdaya...
mengharapkan cahaya....
seindah suria.....
mengharapkan pelangi...
mewarnai hari-hari...
tapi saya tahu...
sinar sang suria itu
hanya menjengah seketika....
memberikan lambaian...
lalu bertaut pergi...
dan aku menangis lagi...
sendirian dikamar sepi...
dibelengu perasaan sendiri...
di sudut hati nia zara...
terungkap segala yang terpendam....
bagai siulan pagi...
menerjah ke kotak hati...
dan irama itu berlalu pergi..


No comments:

Post a Comment